Bób – jak go przygotować?

Bób należy do rodziny warzyw strączkowych, jest więc niezwykle bogaty nie tylko w białko, ale i wiele cennych witamin i minerałów, między innymi kwas foliowy. Kwas foliowy ważny jest szczególnie dla kobiet w ciąży czy tych, które planują zajście w ciążę. Dobroczynny wpływ na zdrowie idzie w parze ze wspaniałym smakiem i wieloma możliwościami zastosowania warzywa w kuchni. Może być podawany samodzielnie, jedzony ze skórką lub bez czy dodawany do sałatek i surówek. Bardzo dobra jest również pasta z bobu: wystarczy rozgnieść obrany bób widelcem, dodać trochę oliwy z oliwek i ulubione przyprawy czy świeże zioła. Pasta świetnie nada się do kanapek lub do makaronu. Można smarować nią również mięsa i ryby. Bób, ze względu na swój gorzki posmak, nie zawsze jest lubiany. Posypany solą i podany ze świeżym masłem zachwyca jednak niemal każdego. Także jako składnik sałatek wzbogaca ich smak. Nawet zwykła sałatka z pomidora połączona z pokrojonym na kawałeczki bobem może stać niesamowitą i ciekawą przekąską.

Witam! Miło mi gościć Cie na moim serwisie poświęconym medycynie mojej pracy i największej pasji. Informacje jakie tutaj znajdziesz, to ciekawostki z medycznego światka. Zapraszam do lektury i komentowania! Jeśli potrzebujesz porady to skorzystaj z formularza kontaktowego!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)