Co jeść, by zdrowym być?

Tyle się teraz słyszy o zdrowym odżywianiu, ale co tak naprawdę powinno się znaleźć w codziennym jadłospisie, by był on jak najlepiej zbilansowany i zdrowy? Bardzo dużo zależy od tego jaki tryb życia prowadzimy. Wiadomo, że jeżeli większość dnia spędzamy siedząc, nie potrzebujemy, aż tyle energii co człowiek, który np.: uprawia sport. Ale nie tylko zapotrzebowanie na kalorie jest ważne, istotne jest również to, jakie i pod jaką postacią te kalorie będziemy włączać w swoją dietę. Jak wiadomo taki hamburger z frytkami ma masę kalorii, niestety są one puste. Żeby mieć energię na cały dzień, a przy tym jeść zdrowo należy w swój jadłospis włączyć warzywa i owoce. Są źródłem witamin i minerałów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie sztuką jest jednak zjedzenie marchewki czy jabłka i stwierdzenie, że “przecież odżywiam się zdrowo”. Ważne jest, by w codziennej diecie dobrać tak produkty, by dzienne zapotrzebowanie na odpowiednie składniki było zapewnione. Najwięcej jednak powinno się tam znaleźć właśnie owoców i warzyw. Bardzo ważne są również rośliny strączkowe, orzechy i pełnoziarniste produkty.

Witam! Miło mi gościć Cie na moim serwisie poświęconym medycynie mojej pracy i największej pasji. Informacje jakie tutaj znajdziesz, to ciekawostki z medycznego światka. Zapraszam do lektury i komentowania! Jeśli potrzebujesz porady to skorzystaj z formularza kontaktowego!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)