Rośliny równe mięsu

Mięso jest bardzo ważnym źródłem białka. Coraz więcej osób, jednak, rezygnuje z jedzenia mięsa, wybierając dietę wegetariańską lub nawet wegańską. Do tej pory istniał pogląd, że dzieci potrzebują białka pochodzenia zwierzęcego i w okresie rozwoju niewskazane są jakiekolwiek diety bezmięsne. Coraz częściej, jednak, do głosu dochodzą naukowcy, którzy twierdzą, że białko zwierzęce da się w zupełności zastąpić roślinnym, wystarczy odpowiednio zbilansować jadłospis i go urozmaicić, a nie straszne będą żadne niedobory. Pośród produktów spożywczych, które zawierają białko, wymienić można humus, soczewicę, tofu czy fasolę. Kwasów Omega 3 dostarczymy sobie jedząc siemię lniane, orzechy czy olej rzepakowy, a także lniany. Wapń znajdziemy w brokułach, warzywach zielono listnych oraz w brukselce. Żelazo, zaś, znajduje się w fasoli, soczewicy, burakach czy gruboziarnistych produktach zbożowych i suszonych owocach. Okazuje się, że można nie jeść mięsa już od najmłodszych lat i prawidłowo się rozwijać.

Witam! Miło mi gościć Cie na moim serwisie poświęconym medycynie mojej pracy i największej pasji. Informacje jakie tutaj znajdziesz, to ciekawostki z medycznego światka. Zapraszam do lektury i komentowania! Jeśli potrzebujesz porady to skorzystaj z formularza kontaktowego!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)