Wspaniałe wartości bobu

Bób to jedno z ulubionych warzyw strączkowych Polaków. Często sięgamy po niego jako po przekąskę, gdyż ugotowany i podawany z solą i masłem jest niezwykle pyszny. Bób ma także świetny wpływ na ludzkie zdrowie: zawiera bowiem wiele minerałów i witamin, a także dużo białka. Sto gramów bobu zawiera aż około siedmiu gramów białka, dzięki czemu warzywo to sprawdzi się w diecie sportowców czy wegetarian. Bób jest także cennym źródłem kwasu foliowego – sto gramów bobu pokrywa zapotrzebowanie na kwas foliowy aż w stu sześciu procentach. Z tego powodu bób polecany jest kobietom w ciąży [jeść nie mogą go tylko te, które cierpią na cukrzycę] lub tym, które planują zostać mamami w najbliższym czasie. To wspaniałe warzywo zawiera także około sześciu gramów błonnika, który wspomaga perystaltykę jelit i ułatwia wypróżnianie. Z powodu dużej ilości błonnika, bób syci także na długo, wspomagając tym samym odchudzanie. Co więcej, bób kryje w sobie też wiele witamin, między innymi C, A, K i witaminy z grupy B oraz wapń, żelazo, magnez.

Witam! Miło mi gościć Cie na moim serwisie poświęconym medycynie mojej pracy i największej pasji. Informacje jakie tutaj znajdziesz, to ciekawostki z medycznego światka. Zapraszam do lektury i komentowania! Jeśli potrzebujesz porady to skorzystaj z formularza kontaktowego!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)