Ziemniaki nie takie tuczące!

Ziemniaki wszystkim kojarzą się z jedzeniem tuczącym, którego podczas diety powinno się unikać. Nic bardziej mylnego! Ziemniaki nie tylko zawierają bardzo małą ilość kalorii, są zapychające i sycące, ale także korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Warzywa te posiadają niezwykle cenne witaminy i minerały, między innymi sporą ilość witaminy C, witaminę A, E oraz witaminy z grupy B. Warzywo zawiera również dużo potasu, który dobrze wpływa na kaca oraz obniża ciśnienie krwi. Ziemniaki zawierają też wapń i magnez. Dzięki temu ziemniaki są nie tylko tanim dodatkiem do dań, ale także bombą witaminową, którą warto spożywać. Ważne jest jednak, z czym je podajemy i jak przyrządzamy. Smażone ziemniaki w formie frytek i talarków nie będą zdrowe ze względu na dużą zwartość tłuszczu. Także te podane z masłem czy zawiesistym sosem znacznie zyskają na kaloryczności. Warto jeść ziemniaki gotowane w wodzie lub pieczone bez tłuszczu – szybko nasycą i zaspokoją potrzeby na wiele witamin i minerałów. Co ważne – ziemniaki są bardzo tanie, więc każdy może sobie na nie pozwolić.

Witam! Miło mi gościć Cie na moim serwisie poświęconym medycynie mojej pracy i największej pasji. Informacje jakie tutaj znajdziesz, to ciekawostki z medycznego światka. Zapraszam do lektury i komentowania! Jeśli potrzebujesz porady to skorzystaj z formularza kontaktowego!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)